Tårtrecept

Så här gjordes den goda födelsedagstårtan (se förra inlägget):
Först bakade jag en helt vanlig sockerkaka, bortsett från att jag minskade bakpulvermängden till hälften. Det blir nämligen mycket godare då och kakan jäser precis lika fint. Sedan fick kakan stå och svalna medan jag förberedde de två fyllningarna; vaniljkräm och mosad banan med en gnutta socker. Jag vispade även grädde som jag blandade med vaniljsocker och lite, lite strösocker.
När sockerkakan hade svalnat skar jag den så att jag fick tre tårtbottnar. Den första täckte jag med vaniljkrämen, den andra med bananmoset och sedan avslutade jag med grädde över hela kakan. Sedan skar jag kiwi, nektarin och persimon i fina klyftor och lade på tårtan. Kanterna strösslades så gott det gick med karamellströssel. Sist av allt pudrade jag lite florsocker över frukten. Klart!

Resultatet blev minst sagt deliciöst!
2008-08-17 Klockan 00:37:36 Mat Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Maria

RSS 2.0